Exam 1 Exam 2 Exam 3 Exam 4 Exam 5 Exam 6 Exam 7 Exam 8 Exam 9 Exam 10 Exam 11
40:00
0
/ 30
שאלה מספר 1: מה הם התנאים לנסיעה בקו ישר וללא סטיות?
- שמירה על ימין הדרך, אגב שמירת רווח קבוע מהפס הצהוב שמימין.
- התמקדות במטרה הרחוקה ביותר שאליה אפשר להגיע במבט.
- הפניית מבטים לעבר קו ההפרדה ושמירת רווח קבוע ממנו.
- מעקב רצוף בעת הנסיעה אחר הפס הצהוב התוחם את הכביש.
40:00
0
/ 30
שאלה מספר 2: מהו האופן הנכון של בדיקת הדרך בעת השתלבות בנסיעה, עם התחלת הנסיעה?
- להסתכל לפנים, רחוק ככל האפשר.
- להביט במראות ולסובב את הראש אל הכיוון שאליו אנחנו מתכוונים לנוע.
- לחפש שילוט המכוון ליעדים שלנו.
- להביט במראה הפנימית ולוודא שאין כלי רכב מאחורינו.
40:00
0
/ 30
שאלה מספר 3: מהי הפעולה הראשונה שמבצעים נהגים בסדר הפעולות לחציית צמתים?
- מסתכלים מעבר לצומת, כדי לזהות את נתיבי הכניסה לכיוונים הנגדיים ואת התנועה בהם.
- בודקים ומזהים את הנתיבים לאחר המעבר בצומת, בעיקר בכיוון שאליו הם נוסעים.
- נכנסים לצומת.
- מוודאים שהצומת פנוי ושניתן להשלים את המעבר בצומת בבטחה.
40:00
0
/ 30
שאלה מספר 4: כיצד תנהג על פי הנראה בתמונה?
- תן זכות קדימה לתנועה בדרך החוצה.
- אין צורך לציית להוראת הרמזור אלא להוראות התמרורים.
- עצור לפני הצומת ואל תיכנס לצומת.
- עצור לפני הצומת והמשך בנסיעה ללא הפרעה.
40:00
0
/ 30
שאלה מספר 5: מה נחוץ למעבר בין נתיבים ללא הפרעה או סיכון?
- יש רק לוודא שניתן אות במחוון הכיוון בעת המעבר.
- יש לקיים תקשורת עם הנהגים האחרים ולתת אות שלושה ק"מ לפני המעבר.
- איתות בזמן וממרחק מספיק, בדיקה היקפית מכל כיוון ומבט במראות לפני תחילת המעבר.
- יש לאותת במחוון הכיוון ובאורות החזית בעת המעבר.
40:00
0
/ 30
שאלה מספר 6: מה הן הסכנות בעת פניית פרסה?
- גרימת עיכובים לרכב המגיע מאחור או מלפנים.
- סכנת התנגשות עם כלי רכב הבאים ממול או מאחור.
- גרימת בלימות פתע לרכב המתקרב בכביש.
- כל התשובות נכונות.
40:00
0
/ 30
שאלה מספר 7: מהו הסיכון העיקרי בהתקרבות לצומת בכביש רטוב?
- הרכב עלול להחליק לתוך שטח הצומת בגלל הכביש הרטוב.
- יש יותר הולכי רגל בכביש בימי גשם.
- אי אפשר לראות את סימוני הכביש, בכביש רטוב.
- בכביש רטוב אין סיכון כלשהו לכלי הרכב.
40:00
0
/ 30
שאלה מספר 8: מהי הדרך הנכונה לעבור מנתיב לנתיב?
- המעבר חייב להיעשות באלכסון קצר ביותר ובזמן קצר ככל האפשר.
- המעבר בין הנתיבים ייעשה בשני שלבים: שלב הסטייה ואחריו שלב האיתות ביד.
- מעבר בין נתיבים יעשה בשני שלבים: שלב הסטייה ואחריו תקשורת עם הנהגים האחרים.
- בדיקה והסתכלות במראות, בדיקת הנתיב המיועד, איתות, הבטחת אפשרות המעבר וסטייה מתונה (באלכסון) מנתיב לנתיב.
40:00
0
/ 30
שאלה מספר 9: כיצד יתמודד הנהג עם עומס הפעולות שעליו לבצע בהתקרבו לצומת?
- יזהיר את המשתמשים האחרים בדרך על התקרבותו לצומת (על ידי צפירה ואיתות באורות).
- יתעלם מהמשתמשים האחרים בדרך – בעיקר מן המשתמשים הקטנים ממנו.
- יגביר מהירות כדי לקצר את משך החצייה של הצומת.
- האטה לפני הצומת והתבוננות היקפית, הימנעות מכל פעילות שאינה נהיגה.
40:00
0
/ 30
שאלה מספר 10: כיצד תשפיע נהיגתך בימין הכביש על שדה הראייה של נהגים אחרים?
- נסיעה בימין הכביש תשפר את שדה הראייה של הנוהגים ברכב הנוסע בעקבותיך.
- אין כל קשר בין נסיעה בימין הכביש לשדה הראייה.
- נסיעה בימין תקטין את זווית הראייה של הנוהגים בעקבותיך.
- אין השפעה על שדה הראייה: שדה ראייה נוח ייווצר רק בשמירת רווח כפול מהנדרש.
40:00
0
/ 30
שאלה מספר 11: מהי הסכנה הצפויה לנוהג ברכב הפונה ימינה, במהלך ביצוע הפנייה?
- אין כל בעיה, כי הולכי רגל ונוהגים ברכב דו-גלגלי לא ייכנסו מימין לרכב הפונה ימינה עקב מרווח גדול.
- אין כל סכנה, כי כל משתמשי הדרך מכירים את החוק ויודעים כי אין להימצא מצדו הימני של רכב הפונה ימינה.
- במהלך הפנייה עלול להיכנס מימינו רכב דו-גלגלי.
- לא תיתכן סכנה במהלך הפנייה, מכיוון שהחוק מתיר פניית רכב דו-גלגלי ורכב אחר בו בזמן.
40:00
0
/ 30
שאלה מספר 12: ציין את המשפט הנכון לגבי התנהגות הולכי רגל סמוך לצומת:
- הצומת הוא המקום המסוכן ביותר בכביש, כי הנהגים אינם מתייחסים די הצורך בהולכי הרגל, אלא רק ברמזורים.
- בעת חצייתו במעבר החצייה, הולך הרגל אינו מחויב להתחשב בנהגים המתקרבים לצומת.
- מקום החצייה הבטוח ביותר להולך הרגל הוא במעבר החצייה הסמוך לצומת, כי נהג הרכב חייב להאט באזור הצומת.
- אין סכנה להולכי רגל בקרבת הצומת.
40:00
0
/ 30
שאלה מספר 13: מהו היתרון בנהיגה בימין הכביש?
- הדבר מסייע למילוט קצר ומיידי לשול הדרך במקרה של סכנה.
- אין כל יתרון לנהיגה בימין הכביש, אלא בכביש חד-סטרי בלבד.
- הדבר מאפשר הקטנת מרחק התגובה במקרה של סכנה מידית.
- הדבר מאפשר להישאר בתוך התחום המותר – 40 ס"מ משפת הכביש.
40:00
0
/ 30
שאלה מספר 14: מה הם היתרונות בהסתכלות הרחק לפנים?
- הדבר מאפשר לנהג לעסוק בפעולות נוספות בעת ובעונה אחת עם הנהיגה לפנים.
- אין לכך כל יתרונות. רק הסתכלות לצדדים מסייעת לנהג.
- אין כל יתרונות בהסתכלות הרחק לפנים. המתרחש קרוב לרכב הוא החשוב והקובע.
- הדבר מאפשר לתכנן את הנסיעה בהתאם לתנאי הדרך ולהימנע מהפתעות מצד עוברי דרך אחרים.
40:00
0
/ 30
שאלה מספר 15: מה יעשה נהג הרכב כאשר הוא מתכוון לפנות ימינה?
- נהג הרכב יצפור וימשיך בפנייתו ללא התייחסות נוספת. חובת הזהירות חלה על הרוכב.
- נהג הרכב יעצור את הרכב לפני הפנייה ויחכה עד שרוכב האופניים יסמן לו לעבור.
- יביא בחשבון אפשרות שרוכב האופניים יימצא בימינו בעת הפנייה, וינקוט אמצעים למניעת פגיעה בו.
- נהג הרכב חייב לתכנן את פנייתו כחוק בלי להתייחס לרוכב האופניים.
40:00
0
/ 30
שאלה מספר 16: כיצד תנהג בהתקרבך לצומת המתואר בתמונה?
- האץ תמיד בכניסה לצומת כדי שלא להפריע לתנועה.
- האט ואף עצור לפי הצורך, כדי לתת זכות קדימה.
- עבור במהירות את המקום.
- עצור בכל מקרה.
40:00
0
/ 30
שאלה מספר 17: מהי הבעיה העיקרית העומדת לפני הנהג בהתקרבו אל צומת?
- הבעיה המרכזית היא לחצות במהירות את הצומת.
- המהירות המרבית המותרת משתנה בצומת.
- עומס המטלות שעליו לבצע בזמן קצר בעת ובעונה אחת.
- חלק משטח הצומת מיועד תמיד לתחבורה ציבורית.
40:00
0
/ 30
שאלה מספר 18: למה חשוב להקפיד על נהיגה בימין הכביש?
- מתן אפשרות נוחה לנוסעים ברכב לצאת מן הרכב בקלות.
- הדבר מאפשר להיעזר בקו הצהוב לנסיעה בקו ישר.
- אין חשיבות לנהיגה בימין הכביש, אלא בכביש חד-סטרי בלבד.
- כדי ליצור רווח מהתנועה שמהכיוון הנגדי והקטנת הסיכון לתאונה חזיתית.
40:00
0
/ 30
שאלה מספר 19: הגעת לצומת שאינו פנוי:
- אם ברמזור דולק אור ירוק, מותר לך להיכנס גם לצומת שאינו פנוי.
- עצור לפני הצומת והמתן עד שהצומת יתפנה.
- מותר לפנות שמאלה גם בצומת שאינו פנוי.
- היכנס לצומת בזהירות והמתן שם עד שיתפנה.
40:00
0
/ 30
שאלה מספר 20: מהו העיקרון החשוב ביותר בפנייה ימינה בצומת?
- התרחקות משפת הכביש הימנית.
- להתחיל ולסיים את הפנייה סמוך לשפת הכביש הימנית.
- לפנות רחוק ככל האפשר מהמדרכה מימין.
- הכניסה לצומת והיציאה ממנו צריכות להיעשות בקשת רחבה אל מרכז הכביש.
40:00
0
/ 30
שאלה מספר 21: כיצד נבצע מעבר מנתיב אחד לנתיב אחר?
- נתקרב ככל האפשר לנתיב הרצוי, וכשלא ייסע בו כל רכב מאחורינו ניתן אות במחוון הכיוון ונסטה לנתיב המיועד באלכסון קצר.
- נסטה מהר, באלכסון קצר ובאומץ, ונוודא שהפעלנו איתות במחוון הכיוון.
- ניתן אות במחוון הכיוון ונסטה באלכסון קצר לנתיב המיועד.
- המעבר יהיה לאחר בדיקה ובשים-לב למיקומם ולמהירותם של רכבים אחרים הנמצאים בנתיב המיועד.
40:00
0
/ 30
שאלה מספר 22: מה הן הסכנות והבעיות המיוחדות בחציית צמתים?
- חציית הצומת נמשכת זמן רב והנהגים כועסים.
- כלי הרכב המגיעים מכיוונים שונים אל הצומת אינם מהווים כל בעיה, אלא רק הולכי הרגל.
- סכנות ובעיות מיוחדות קיימות בצמתים מרומזרים בלבד.
- נקודות מפגש רבות בין כלי הרכב בתנועות שונות דרך הצומת.
40:00
0
/ 30
שאלה מספר 23: מה חייב הנהג לעשות תמיד לפני פניית פרסה שמאלה?
- לוודא שהפנייה מותרת ושאין בה הפרעה לתנועה.
- לוודא שהוא בהילוך הנכון ושפנסי החזית דולקים.
- לאותת בארבעת מחווני הכיוון להתרעה על כוונתו.
- להתמקם בימין הכביש שממנו הוא פונה.
40:00
0
/ 30
שאלה מספר 24: האם אפשר להסתפק באיתות בלבד בעת התחלת הנסיעה?
- כן. החוק מחייב אותנו לאותת בעת התחלת הנסיעה. חובת הזהירות חלה על עוברי הדרך האחרים.
- כן. בעת התחלת הנסיעה נסתפק באיתות בלבד. בעת ההשתלבות בתנועה יש זמן להסתכלות.
- לא. האיתות אינו מקנה כל זכות – יש לוודא הסתכלות נכונה, נוסף לאיתות.
- כן. פעולות מיותרות, נוסף לאיתות הנדרש, גוזלות זמן יקר מן המשתמש ברכב ויוצרות מתחים מיותרים.
40:00
0
/ 30
שאלה מספר 25: מה היתרון בנהיגתך בימין הכביש?
- הדבר מונע מהרכב שמאחוריך לעקוף אותך.
- אין כל יתרון בנהיגה בימין הכביש, אלא בכביש חד-סטרי בלבד.
- הישארות בתוך התחום המותר, שאינו עולה על 40 ס"מ משפת הכביש.
- אתה יוצר מרווח ביטחון בינך לבין הרכב הנע ממול.
40:00
0
/ 30
שאלה מספר 26: מה היתרון שבנסיעתך בימין הכביש?
- אין יתרון לשמירה על צד ימין בזמן הנהיגה.
- קל יותר לראות את התנועה הבאה ממול.
- הדבר מאפשר הגדלת זמן התגובה בעת העקיפה.
- אינך מפריע לרכב העוקף אותך לעקוף בבטחה.
40:00
0
/ 30
שאלה מספר 27: האם רשאי נהג רכב (שאינו קלנועית) לנסוע על המדרכה לאורכה?
- רשאי, רק אם הוא נוהג באופנוע.
- רשאי, בתנאי שהוא עוסק בניקוי המדרכה בעת נסיעתו.
- רשאי, רק אם הוא נוהג ברכב לא מנועי.
- רשאי, רק אם הוא נוהג ברכב עם גרור.
40:00
0
/ 30
שאלה מספר 28: איך משפיעה התנהגותו של הולך הרגל על הנהג באזור הצומת?
- על הנהג לצפות מראש אפשרות של התנהגות מסוכנת של הולך הרגל באזור הצומת.
- הולך הרגל מעסיק את מעבר החצייה זמן רב והוא גורם לעיכובים לתנועה.
- הולך הרגל אינו גורם משמעותי בהשפעה על הנהג.
- הסיבוך העיקרי בצומת נוצר כאשר קיימת הצטופפות של הולכי רגל על המדרכה.
40:00
0
/ 30
שאלה מספר 29: כיצד משפיע ריבוי התמרורים המוצבים לפני צומת על תגובת הנהג?
- ריבוי תמרורים יגרום למחשבה מהירה יותר של הנהג בצומת.
- הנהג נאלץ להאט את נסיעתו, כדי לזהות את התמרורים ולהפנים את משמעותם.
- ריבוי התמרורים לא ישפיע על התנהגות הנהג בהתקרבו אל הצומת.
- ריבוי תמרורים גורם תמיד לבלבול הנוהג ברכב.
40:00
0
/ 30
שאלה מספר 30: כשאתה מגיע ברכבך למקום הנראה בתמונה, חובה עליך:
- לצפור.
- להאט.
- להאיץ.
- לעצור.